Sportkommentatorer

När jag var lite hade vi de skönaste kommentatorerna som fanns. Det var Sven Plex som förmodligen alltid var full
i sändning. För han började alltid med att säga godmorgon, godmorgon även om klockan var 15.00. Om han
dessutom lyckades få platsen rätt där störtloppet eller slalomracet gick var det bara en bonus. Han är den enda
anledningen till att jag fortfarande varje år går upp och tittar på Vasaloppet. Sen var det Bengt Grive, har Björn Borg
någonsin förlorat en match när han kommenterat ? Tror inte det.
Han hade också så sköna beskrivningar av färger, framför allt i konståkning där dom tävlade i SJ-blå trikå eller
telöeverks orange dress.
Sen är det ju radarparet Arne & Ankan som ibland helt struntade i matchen för att dra one-liners med varandra.
Men nu tror jag vi har fått en ny stjärna på himlen. Jag satt och tittade på en repris av matchen Inter - Napoli på
canal +. Plötsligt när nån slår en passning som var lite för hög säger kommentatorn:
- Och han slår en passning i purjolökshöjd.
Jag kan inte rå för det jag gillar kommentatorer som ibland pratar utan att tänka.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0