Tysk bilkörning

Eftersom vi bilat genom Europa den här sommaren så får man ju uppleva ett och annat på vägarna.
När man är i Tyskland så tänker man ju ibland hur fort kör dom här egentligen. Jag såg t ex en ambulans
som på motorvägen fick flytta sig för andra bilar körde fortare. Hur ofta har du i Sverige sett en ambulans
under utryckning bli omkörd.  Man verkar också få köra hur fort som helst även om man drar något efter bilen.
Bil + husvagn kunde lätt gå i 140 km/h och en gång fick jag ta i som fan för att komma om en bil som drog ett
släp med typ 12 kanoter på.
Slutligen en bild på den snyggaste bilen vi såg på semestern. den var så snygg att till och med min fru
reagerade.Det enda snygga hon reagerat på innan är ju mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0