Det roliga i helgen

Vi var ett gäng som var på öl & whiskeymässa i helgen. jag hade sån tur, vi hade inga biljetter men jag sprang på en gammal polare på morgonen när jag & dottern var på väg till hockeyn. Han hade 2 plåtar som han inte skulle
använda så dom fick jag. sen när jag skulle hem från mässan fick jag skjuts av en polares tjejkompis till centralen.
Så skönt att slippa bussen.
Annars kan väl mässan lite kort summeras med följande:
Mycket väntan
Jätte kö till bussen när vi kom till slussen och kön in till mässan var enorm
Mycket dricka
Finns hur mycket som helst, framförallt öl. När det gäller Whiskey hade jag nog ändå hoppats på lite mer
udda sorter än det som fanns.
Bland höjdarna jag testade var Bowmore wine cask riktigt fin. Testade även svensk whiskeyn mackmyra som var
okej inte mer.
testade även en bra Talisker samt en öl från Kinnekulle som var kanon.
det var en trevlig kväll, jag kom hem i bra tid och i hyggligt bra skick för att varit på en whiskeymässa.

Kommentarer
Postat av: Jenny

Jag kan översätta!

En god öl whiskey/ölsort = intogs tidigt på kvällen

En skaplig öl/whiskey betyder att han drack den precis innan hemgång och möjligheten att det låg en snusprilla i botten på glaset (som säkert till hörde en biker med mkt hår på ryggen och heter Biffen) är överhängande stor

2008-09-29 @ 21:23:35
URL: http://wagen.blogg.se/
Postat av: Danne

tack älskling alltid härligt att bli sågad jäms med fotknölarna

2008-09-30 @ 08:40:02
URL: http://nomam.blogg.se/
Postat av: tomas

trist att man missade mässan får gå nästa gång kul

2008-09-30 @ 19:32:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0