Tillbaka i stan igen !

igår kom vi tillbaka efter en härlig vecka i fjällen. det var en härlig vecka med +10 grader som varmast.
Lite väl varmt för skidåkning egentligen, längdskidor var bara att glömma. jag försökte faktiskt men man fick ta
i till och med i nerförsbackarna för att komma någonstans. Att åka slalom var kanon om det inte var för snön,
konsistensen på snön när det är så varmt blir som mjukglass. Vilket gör att man blir väldigt jobbigt för benen.
Men inget dåligt som inte har något gott med sig. eftersom det inte gick så fort i backen så blev det lättare för Michelle
att lära sig åka.

Denna lilla människa imponerar på mig mer och mer. Hon slänger sig upp i liften det första hon gör och åker
direkt ner, och hon har aldrig stått på ett par slalomskidor förut. Första dagen i skidskolan åker dom i stora backen.
och den tredje dan åker vi i den röda backen. Hon var dessutom fly förbannad att hon inte vann slalomtävlingen
i skidskolan sista dan, snacka om vinnarskalle.

Jag fick dessutom erfara att jag vad det gäller utrustning inte var en helt up to date kille. Först hade mina
gamla trotjänare Rossignol 360 (anno 1989) rostat. Skit i det, sen började plastbeläggniongen under
att lossna skit i det. Dom håller väl veckan ut.

När jag och Michelle kom tillbaka efter en tuff dag i backen så hade mina gamla pjäxor spruckit. Det var
inget annat att göra än att gå tillbaka till skidshopen och köpa nya skidor & pjäxor.

Så ny har jag ett par nya Dynastar. Och när man har dom här nya carving  skidorna så visar det
sig att det nästan är en ny sport. Helt otroligt  dom svänger ju ta mig fan av sig själv. Så nu var jag inte
bara snyggast i backen, nu åkte jag jag snyggast också.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0