Hockey News - silly Season

Här kommer lite uppdateringar om vad som hänt i hockeysverige mellan säsongerna.Färjestad har stått för
många av rubrikerna hitills. Dels genom fina värvningar av Umicevic, johan Andersson & Sanny Lindström.
Alla kanonvärvningar i Elitseriemått tycker i alla fall jag. Dom har också fått skit för hela Peter Nordström affären,
vilket är lite konstigt. Personligen tycker jag dom gör rätt. Nordström var förra säsongen bara bra i slutspelet. I
grundserien var han antingen skadad eller presterade inte alls. Men det verkar som att om man en gång varit högavlönad i svensk hockey ska man enligt spelaren alltid förbli så. Jag tror i att tex Chris Chelios har lika bra lön
idag i Detroit som han hade när han var som bäst. Men i Nhl får man lön efter vad man presterar inte för vad man
har presterat för länge sen.
Vill också säga att jag tycker Joel Lundkvist gör fel som kommer hem. Såg en hel del matcher med Dallas den här
säsongen och han är tillräckligt bra för ett par år till over there. HV tappar Mikko Louma vilket blir ett stort avbräck
tror jag, han ska till KHL.
Slutligen ska väl nämnas att Dany Heatley vill från Ottawa, kan inte tänka mig något lag som inte vill ha honom i sitt lag.
Tror han skulle vara snygg i Rangers.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0