King of pop

Så hände det som chockar en hel värld men inte förvånar någon, King of pop Michael Jackson
är död. Jag tror inte den mannen mått speciellt bra sista åren. Karriärsmässigt är det här det bästa
som kan hända honom. Nu kommer han verkligen bli ihågkommen som en ikon. Detta är ju fullt
jämförbart med Lennons död eller Elvis. Det blir alltid samlingar med ledsna människor när någon
viktig går bort. På radion intervjuar dom folk som samlas för att minnas honom. Och det är fullt med småtjejer
som gråter. Var kommer dessa småtjejer som gråter ifrån ?
Dom var ju för fan inte födda när han var som störst? Jag gillar ju tex Led Zeppelin men inte fan börjar jag gråta
om någon där skulle dö.
Michael Jacksin storhet beror på mycket, personligen tror jag en anledning till att han blev så stor var
musikvideos och MTV. Han var först med att utnyttja konceptet fullt ut.
Men det går ju inte att låta bli att bli imponerad av honom. Han sålde typ 40 miljoner ex av ett album(kanske ännu mer)
han hade en egen apa, en handske av diamanter, ett hus med karuseller och berg&dalbanor m.m
Han ihop med Elvis och Beatles kommer vara de största från 1900-talet när man ser tillbaka.
Och ändå är han trots alla skriverier något av en Greta Garbo, vi vet egentligen ingenting om honom.
Men gissningsvis blir vi översvämmade av storys med folk som påstår att han fortfarande lever.
Jag hedrar honom genom att här lägga in det coolaste och bästa jag tycker han gjort

Kommentarer
Postat av: sussie

sååååå bra!!!!!

2009-06-30 @ 20:14:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0