Sluta röka !

Jag har tagit mitt förnuft till fånga och gör nu ett försök att sluta röka. För vilken gång i ordningen vet jag inte men
det går ganska bra. Jag har klarat mig i 5 dagar utan cigg. Använder tuggummi både nikotin och vanliga.
Till Pärlan kan jag bara säga: - nej, jag har inte börjat med äpplen ännu.
Det finns ju positiva effekter av att sluta röka som tex. så har jag inte längre samma lungkapacitet som en fet 7-åring
som lider av astma. Jag börjar känna vad saker luktar vilket i och för sig kan vara på gott & ont. Och man känner sig så mycket fräschare.
Men det finns ju också negativa effekter som det faktum att mitt humör går upp och ner. Ena stunden som vanligt
för att nästa sekund bli helt vansinnigt förbannad. känner mig lite som Torsten Flink och det kan ju aldrig vara bra.
det finns också tre olika sätt folk kan reagera på när man berättar att man slutat röka
De som tycker det är bra och berömmer dig. önskar dig lycka till och tror på dig
De som inte tror på dig
och igår fick jag lära mig att det tydligen finns en tredje kategori
Dom som blir arga. Andra rökare kan bli sura, att vara rökare är lite som att vara med i en sekt. Man är med på livstid.
Du kommer dö som en medlem i sekten. Egentligen blir dom sura för att dom inte kan hoppa av själva.
Råkade ut för en igår och visste inte riktigt hur jag skulle tackla hela situationen.
Nu ska jag bara skaffa en
NO SMOKING GENERATION TRÖJA

Kommentarer
Postat av: Linda

Vad duktig du är!

2009-03-25 @ 20:29:16
Postat av: PÄRLAN

Jag kan inte tänka mig Slash med en morot i munnen !

2009-03-26 @ 07:12:52
Postat av: Danne

Jag kanske inte skulle ha Slash som ledstjärna i livet utan mer Gunde Svan vad tror du?

2009-03-26 @ 07:26:13
URL: http://nomam.blogg.se/
Postat av: Pärlan

Gunde står ju för allt du inte står för !

2009-03-26 @ 18:08:40
Postat av: Pärlan

SWWEDEN ROCK 2009 !

Nu är sista chansen att hänga med !

Jag och 3 polare i från Rågsvesd har hyrt en ``Sl buss´´(Thai fucker,Mödoms Harry och Anki Bagger).Anki står för dansen på nervägen(hon känner 2 syskon som kanske hänger med).Vi saknar sovplats nere på festivalen men som Anki säjer-Jag har alldrig frusit när jag legat sked.Just nu finns bara 42 platser kvar i bussen,,,,,,,,,,,,,Måste sluta Linda undrar vad jag gör !!! RING MIG OM DU VILL MÄ ! Ps /Johan Davidsson kanske hänger med och kör coola stories från Hv´s omklädningsrum.

2009-03-28 @ 10:10:31
Postat av: Danne

Jag har några krav om jag ska hänga med. Ska vi åka sl buss måste det vara en sån där som har snören man drar i när man plingar. Mödoms Harry tar täten när vi kommer fram. Du får under inga och då menar jag inga omständigheter se Smokie uppträda. Kan vi alla sova i Ankis tält ?

2009-03-31 @ 11:56:47
URL: http://nomam.blogg.se/
Postat av: Jag är på

2009-04-03 @ 10:30:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0